بزرگترین مرجع باغبانی و زراعت در ایران

روش های نوین باغبانی و زراعت

بزرگترین مرجع باغبانی و زراعت در ایران

روش های نوین باغبانی و زراعت

کشت هیدروپونیک در خانه

هیدروپونیک سیستم باغداری است که در آن گیاهان در محیط بدون خاک رشد می کنند. باغ هیدروپونیک 30 الی 50 درصد رشد گیاهان را سریع تر می کند. همچنین این نوع باغ، مشکلات کمتری در زمینه بیماری ها و آفت ها ایجاد می کند. اگر می خواهید باغ هیدروپونیک خود را ایجاد کنید، کار را با ساخت یک سیستم هیدروپونیک آغاز نمایید. سپس دانه های موردنظر را به این سیستم اضافه کنید تا رشد کنند. باغ هیدروپونیک به خوبی رشد و توسعه پیدا می کند.

بخش اول: ساخت سیستم هیدروپونیک

  1. میز Flood ایجاد کنید: این میز می تواند آب باغ شما را تامین نماید. می توانید میز Flood ساده ای را از چوب بسازید. عرص این میز بسته به باغی دارد که می خواهید آن را توسعه دهید.
  • برای باغ های کوچک، فریم و قاب مستطیلی ایجاد کنید. سپس بر روی آن ورقه پلاستیکی پلی اتیلنی قرار دهید. این سیستم می تواند 75 لیتر آب را در خود نگه دارد.
  • شما می توانید از سینی پلاستیکی عریض و عمیق به عنوان میز Flood استفاده کنید. یک ظرف بردارید که بتواند 38 الی 75 لیتر آب را در خود نگه دارد. حالا می توانید سینی را با ورقه پلاستیکی بپوشانید تا آب نشت پیدا نکند.
  1. پلتفرم شناور خود را ایجاد کنید: برای اینکه ریشه های گیاه فاسد نشود باید سیستم شناور داشته باشید تا این ریشه ها بتوانند در آب شناور بمانند. برای باغ های کوچک می تواند ورقه 1.2 در 2.4 متری از Styrofoam را مورد استفاده قرار دهید.
  2. در پلتفرم خود سوراخ هایی با عرض 5 الی 7 سانتی متر ایجاد کنید: از ظرف گیاه به عنوان راهنمایی برای برش سوراخ استفاده کنید. سوراخ کافی ایجاد کنید تا گیاهان به خوبی رشد کنند. مطمئن شوید که ظرف گیاه شما به خوبی در این سوراخ ها قرار می گیرد.
  3. آب پاش را به میز Flood خود اضافه کنید: آب پاش ها به شما کمک می کنند اطمینان حاصل نمایید آب از باغ خارج می شود و به صورت ساکن در میز باقی نمی ماند. می توانید این آب پاش را در فروشگاه های باغبانی پیدا کنید. برای باغ استاندارد، میز Flood شما باید به ازای هر ساعت 19 لیتر آب در خود نگه دارد. پس دو آب پاش که نرخ 2gph دارند برایتان کافی خواهد بود. دو سوراخ در انتهای میز خود ایجاد کنید. اب پاش را در سوراخ ها بگذارید. مکان های خالی اطراف آب پاش را با چسب یا اپوکسی بپوشانید.
  4. میز flood را بر روی سه پایه ای که سطل دارد قرار دهید: میز شما باید به اندازه کافی بلند باشد. سطلی را زیر آن قرار دهید. سطل می تواند آب را بگیرد.
    اگر باغ هیدروپونیک خود را در فضای باز رشد می دهید آن را در ظرفی در حیاط بگذارید.
  1. میز Flood خود را با آب پر کنید: آب کافی در این میز بریزید تا نیمه پر شود. بسته به اندازه ای که برای میز خود انتخاب کرده اید ممکن است 19 الی 75 لیتر آب نیاز داشته باشید. می توانید آب بیشتری بعد از اضافه کردن دانه ها به این میز بیفزایید.
  2. اگر در داخل منزل، باغ را رشد و توسعه می دهید نور مصنوعی را تنظیم کنید: باغ های هیدروپونیک را می توان در فضای باز در آب و هوای گرم رشد و توسعه داد. اگر باغ را در فضای داخل منزل ایجاد می کنید به نور مصنوعی نیاز خواهید داشت. از لامپ سدیم یا هالید فلزی استفاده کنید.
  3. غذای گیاه خود را تامین کنید: حالا باید کود یا غذای گیاه را به آب اضافه کنید تا گیاه بتواند به خوبی رشد و توسعه پیدا کند. به دنبال مواد غذایی غنی از کلسیم، منیزیم و سایر مواد مغذی بگردید. می توانید از غذاهایی استفاده کنید که به طور خاص برای باغ های هیدروپونیک طراحی شده اند. این مواد غنی از مواد مغذی هستند.

بخش دوم: کاشت دانه

  1. به دنبال گیاهانی باشید که می خواهید در باغ خود کشت دهید: باغ های هیدروپونیک بهترین گزینه برای گیاهانی هستند که ریشه های کم عمقی دارند. همچنین می توانید گیاهانی همچون نعناع، ریحان و شوید را در باغ خود کشت دهید. گیاهانی را انتخاب کنید که نیازهای یکسانی برای آب و نور دارند. در چنین شرایطی می توانید گیاهان را به خوبی رشد دهید. زمانی که باغ خود را توسعه می دهید می توانید گیاهانی همچون چغندر و خیار که ریشه عمیقی دارند نیز رشد دهید.
  2. ترکیب گلدان را انتخاب کنید: پایه ای را انتخاب کنید که می تواند رطوبت و هوای مورد نیاز گیاه را فراهم آورد.
  3. ترکیب را در گلدان های خود بریزید: از گلدان های 4 اینچی استفاده کنید که سوراخی در انتهای خود دارند. سوراخ به گیاه اجازه می دهد آب و مواد مورد نیاز را دریافت کند. یک سوم ظرف را با ترکیبی که انتخاب کرده اید پر کنید.
  4. دانه هایتان را بکارید: حالا می توانید دانه های خود را بکارید.
  5. دانه ها را در میز flood قرار دهید: به آرامی دانه ها را آب دهید و آن را در میز بگذارید. اگر از پلتفرم شناور استفاده می کنید می توانید آن ها را در آب در میز flood قرار دهید. اطمینان حاصل نمایید که ریشه گیاهان به اندازه یک ششم اینچ در آب شناور شده است.

بخش سوم: مراقبت و نگهداری از باغ هیدروپونیک

  1. یک بار در روز به گیاهان خود آب بدهید: خوب حالا باید یکبار در روز به گیاهان خود آب بدهید. اگر زیاد خشک بودند می توانید دوبار در روز به آن ها آب بدهید. اگر میز flood آب کافی نداشت به آن آب اضافه نمایید. اگر گیاهانتان آنطور که دوست داشتید رشد نکردند، ممکن است هوای کافی نداشته باشند یا رطوبتشان بیش از حد باشد. فاسد شدن ریشه ها را نیز مورد بررسی قرار دهید. اگر فاسد شده بودند یا بوی بدی از آن ها احساس شد، آن ها را بلند کنید تا ریشه ها کمتر در آب فرو بروند.
  2. اگر لازم بود غذای بیشتری به گیاه بدهید: ابی که در میز flood قرار دارد باید به آرامی منتشر شود. این کار ممکن است 7 الی 10 روز طول بکشد. بعد از اینکه چنین شرایطی رخ داد غذا را به سطل اضافه کنید و آب بیشتری بیفزایید.
  3. مطمئن شوید که گیاه نور کافی دریافت می کند: اگر باغ هیدروپونیک خود را در فضای باز رشد می دهید مطمئن شوید که گیاه 10 الی 15 ساعت در روز نورخورشید مستقیم و پایدار را دریافت می کند. اگر گیاهان را در فضای داخل منزل رشد می دهید، نور مصنوعی را به مدت 15 الی 20 ساعت به گیاه بتابانید. تایمر نور را تنظیم کنید. می توانید نور مصنوعی را به همراه تایمر خریداری کنید یا خودتان تایمری برای آن تنظیم نمایید.
  4. گیاه را بعد از رشد، درو کنید: می توانید از قیچی باغبانی برای تمیز کردن باغ استفاده کنید. برگ های آن را برش دهید. شما می توانید بعد از برداشت محصول، گیاهان جدیدی در باغ خود بکارید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد