بزرگترین مرجع باغبانی و زراعت در ایران

روش های نوین باغبانی و زراعت

بزرگترین مرجع باغبانی و زراعت در ایران

روش های نوین باغبانی و زراعت

نکاتی در مورد کشاورزی در امریکا

بیست و دو میلیون کارگر امریکایی،تولید،فرآوری،فروش و تجارت ،غذا و مواد فیبری امریکا را انجام می دهند.اما فقط 4.6(4 و شش دهم)میلیون نفر از آنها ،(اندکی کمتر از 2 درصد جمعیت امریکا)، در مزارع زندگی می کنند .

مصرف کنندگان،547 میلیارد دلار برای مواد غذایی تولید شده در مزارع و دامداریهای امریکا مصرف می کنند.سهم کشاورز از هر دلار مصرف شده برای مواد غذایی،حدودا 23 سنت است.بقیه برای هزینه های مربوط به مزرعه از قبیل دستمزدها ،و مواد اولیه برای تولید،فرآوری،بازاریابی،حمل و توزیع است.

بطور متوسط،در هر ساعت (از24 ساعت در شبانه روز و365 روز در سال)،حدود 6 میلیون دلار محصولات کشاورزی،شامل: غلات،دانه های روغنی، پنبه، گوشت، سبزیجات،غذای فوری برای صادرات به بازارهای خارجی،تحویل می شود.

همه اینها بدین معنی است که مشاغل بیشتر و دستمزدهای بالاتری در سراسر امریکا بوجود می آید. صادرات کشاورزی امریکا، سالانه بیش از 100 میلیارد دلار در فعالیتهای تجاری اقتصاد امریکا تولید می کند و در حدود یک میلیون شغل برای کارگران فراهم می کند.

اراضی کشاورزی،سکونت گاه بیش از 75 درصد حیاط وحش امریکا را فراهم می کند.افزایش جمعیت آهو، گوزن شمالی، مرغ آبی، و دیگر گونه های مشخص،در چند سال گذشته،چشمگیر بوده است.

اتانول و سوختهای بیو-دیزل جدید،از ذرت،و دیگر غلات، تولید شده و منافع زیادی را برای محیط زیست و امنیت انرژی فراهم کرده اند.

 کشاورز امروزه و مزرعه خانوادگی

در حدود دو میلیون دامداری و مزرعه خانوادگی در امریکا وجود دارد.نزدیک به 90 درصد مزارع امریکا ،توسط بنگاه های شخصی و یا خانوادگی اداره می شوند.بخش کشاورزی امریکا برای 15 درصد جمعیت امریکا شغل(شامل تولید کشاورزی،تولید نهاده های مزرعه، فرآوری و بازاریابی از خرده فروشی تا عمده فروشی) را فراهم می کند.

یک بررسی جدید از کشاورزان و دامداران جوان امریکایی نشان داد که 97.2 %آنها برنامه ریزی دارند که کار در مزرعه و مرتع و دامداری را برای زندگی انتخاب کنند.و 90% گفته اند که علاقمندند که فرزندانشان هم، قدم در جای پای آنها بگذارند.این موضوع ،یک انگیزه قوی را برای کشاورزان و دامداران بوجود می آورد تا در حفظ و نگهداری منابع طبیعی دارایی های خود بکوشند.نه تنها ، اراضی و منابع آن ،نیروی حیات کشاورز امروزی را عرضه می کند،بلکه آینده را برای خانواده و تجارتش تقدیم می کند.

دامداران و کشاورزان امریکایی دارای تخصص های  واقعی هستند.اغلب کشاورزان و دامداران آموزش دیده اند و دارای گواهینامه هایی در خصوص کاربرد مواد شیمیایی کشاورزی هستند.کشاورزان ،خاک مزرعه را قبل از کاربرد کودهای شیمیایی، آزمایش و ارزیابی می کنند.کشاورزان و دامداران ،پول به سختی بدست آمده را صرف خرید کودهای شیمیایی و مواد مغذی نمی کنند ، مگر اینکه آنها کاملا امن باشند، والا درک و قضاوت خوبی از فعالیت مالی بوجود نخواهد آمد.

نزدیک 30 درصد کشاورزان و دامداران امروزی به کالج رفته اند و بیش از 50 درصد این گروه دارای مدرک دانشگاهی هستند.گروه رو به تزایدی از کشاورزان و دامداران با مدرک 4 ساله دانشگاهی در حال دنبال کردن تحصیلات بالاتر هستند.

مزارع مدرن امروزه

در نتیجه تکنیکهای کشاورزی مدرن،دامداران و کشاورزان امریکایی ،مواد غذایی بیشتری را در سطوح کمتر تولید می کنند و فضاهای بیشتری را برای حیات وحش آزاد می گذارند.فعالیتهای کشاورزی مدرن،میلیونها هکتار زمین را برای سکونت و رستنگاه حیات وحش آزاد گذاشته است. فعالیتهای کشاورزی مدرن، میلیونها هکتار را برای زندگی و زاد و ولد حیات وحش،آزاد گذاشته است.

فعالیتهای کشاورزی دقیق، حاصلخیزی محصولات را ارتقا داده و ضایعات، بواسطه استفاده از نقشه های هواشناسی و کامپیوترها برای محاسبه بذر،کودهای شیمیایی و کاربرد  حفاظت محصول متناسب با شرایط خاک محل،کاهش یافته است.

یک پژوهش بر روی دامداران و کشاورزان جوان،نشان داد که در  83% مزارع از کامپیوتر استفاده می شود.در حدود 75% از کشاورزان جوان،دارای موبایل،و یک سوم آنها به اینترنت دسترسی دارند که دارای رشد 10.5% نسبت به سال قبل است.

ایمنی غذا

برای کشاورزان،فراهم کردن مواد غذایی با بالاترین کیفیت ممکن،یک چالش است.تولید و پرورش مواد غذایی سالم و بی خطر و ایمن،هدف غایی است.کشاورزان کار خود را بخوبی انجام می دهند . آنها از تمام فرصت ها برای بهبود کیفیت و سلامت مواد غذایی استفاده خواهند کرد.

دولتهای ایالتی و فدرال،مسئول حفاظت   تامین مواد غذایی هستند،اما کشاورزان مسئول تولید مواد غذایی سالم می باشند.ما مطمئن هستیم که از مواد غذایی استفاده می کنیم که بطور موثری حفاظت شده اند و سالم می باشند.

کشاورزان به سختی تلاش می کنند تا دانش،آموزش و مهارت بدست آورند که از مواد شیمیایی بطور ایمن و مسئولانه ای استفاده کنند.بسیاری از کشاورزان،از طریق والدین شان ،آموزش دیده اند و تجارب زیادی دارند.اما همچنین مانند تمام حرفه ایها،آنها به دانشگاه رفته اند و در سمینارها شرکت کرده و از مشورت کارشناسان استفاده می کنند.آنها در کاری که انجام می دهند،حرفه ای هستند.

بیماریهای ناشی از مواد غذایی در هر زمانی که مواد غذایی آلوده باشند،می توانند اتفاق افتند.بنابراین اقدامات مربوط به غذای سالم ،در هنگامی که غذا در رستوران،در منزل و یا در پیک نیک ها تهیه می شود،باید همواره دنبال شوند.

انبار کردن مناسب مواد غذایی،فرآوری و جابجایی باید با حذف،اگر نه همه آنها،خطرات آلودگی مواد غذایی همراه باشد.از طریق پخت،مقدار موثری از حفاظت غذا تامین می شود.مواد غذایی باید همواره  بدرستی  در یخچال قرار داده شوند.محصولات گوشتی خام باید از محصولات خام جدا گردند.بسیار مهم است که چنانچه در این مورد دودل و مشکوک هستیم،باید آنها را دور انداخت.

محصولات اساسی تولید کشاورزان، معمولا فاقد بیماریهای باکتریایی هستند.بعد از اینکه  محصولات، مزرعه را ترک می کنند ،گوشت،شیر،و دیگر مواد غذایی دارای پروتئین بالا،بر حسب موقعیت،می توانند در فرآیند فرآوری، جابجایی،درجه بندی و آماده سازی ،در ارتباط با آلودگی قرار گیرند.

استانداردهای جدید ایمنی مواد غذایی توسط دولت فدرال و بمنظور اطمینان بیشتر ار سالم بودن غذایی که مصرف می کنیم،برقرار شده اند.

بیوتکنولوژی

جامعه کشاورزی در جهت حمایت از تکنیکهایی است که تولید را بهبود می بخشند و کمک می کنند تا مواد غذایی ارزانتری به مشتریان برسد. مثلا،گیاهان و دامها که در طی قرنها،  برای تولید نسل انتخاب می شده اند،منجر به افزایش مقاومت به بیماریها شده و عملکرد بیشتری دارند.بیوتکنولوژی ،ابزارهای سرعت بخشی به این پروسه ها را در اختیار کشاورزان می گذارد.

مصرف کنندگان و محیط زیست، منفعت بران نهایی پیشرفتهای جدید در بیوتکنولوژی هستند. پیشرفتهای بیوتکنولوژی که وارد مزرعه شده ،اطمینان بوجود آورده که قیمت مواد غذایی امریکا در داخل و خارج از امریکا،کاملا رقابتی شود.تحقیقات بیوتکنولوژی از نزدیک ، توسط بنگاه های فدرال و ایالتی از قبیل EPA, USDA، و FDA نظارت می شود. در طی یک پروژه بیوتکنولوژی، شاید یک ژن از 10000 ژن که دستکاری می شود،یک نتیجه کوچک اما مورد انتظار را حاصل نماید.

مدیریت تلفیقی آفات

کشاورزان امریکایی ،کاملا از اقدامات حمایتی که آنها را قادر می سازد تا استفاده از آفت کشها را کاهش دهد،بهره می برند.آنها از روشهای IPM از قبیل گشت زنی در مزرعه و تناوب زراعی استفاده می کنند. IPM یک اقدام مدیریتی است که از اقدامات زراعی و دشمنان طبیعی آفات ، برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی بهره می برد. کشاورزان امریکایی کاربرد IPM را تا جایی که امکان پذیر باشد،ادامه می دهند.

همانند فعالین بخش صنعت، کشاورزان هم علاقمند به کم کردن هزینه های مرتبط با کاربرد پروتکتانهای(مواد شیمیایی محافظ) گیاهی هستند. IPMمی تواند برای این امر ، به آنها کمک کند. هر چند که IPM بمعنای حذف کامل استفاده از این مواد شیمیایی نمی باشد. بعضی از آنها در ترکیب با تکنیک های پیشرفته IPM مورد استفاده هستند.

کشاورزان ،همکاری با دانشگاه ها ایالتی و محققین کشاورزی را برای توسعه تکنیک های جدید ، برای تقلیل استفاده و هزینه مواد شیمیایی محافظ گیاهی(پروتکتانها) ادامه می دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مصطفی عربگل دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:55 ق.ظ http://no

سالم .. انتخا ب مناسب کیفیت .نگهداری .ارزان .استفاده متود جدید شبیه طبیعت کنترل جمعیت جهان .اموزش به تمام انسانها .مصرف درست .عدالت جهانی غذا ---کنترل جمعیت با رشد صفر..کنترل سالمندی...تامحیط سالم برای نسل های بعد ..توجه شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد