بزرگترین مرجع باغبانی و زراعت در ایران

روش های نوین باغبانی و زراعت

بزرگترین مرجع باغبانی و زراعت در ایران

روش های نوین باغبانی و زراعت

تعریف کشاورزی پایدار

در سال 1990،دولت امریکا، کشاورزی پایدار را در قانون عمومی 624-101 فصل  XVI،زیرفصل A، بخش 1683، با عنوان "یک سیستم تلفیقی از شیوه های تولید گیاهان و حیوانات با دارا بودن یک مکان ویژه کاربردی که در درازمدت،نیازهای غذایی و فیبر بشر را  برآورد می کند،کیفیت محیط زیست و منابع طبیعی که اقتصاد کشاورزی به آنها متکی است ،را  ارتقاء می دهد ، منابع تجدیدناپذیر و منابع موجود در مزرعه ، و در جایی که مقتضی است سیکل های بیولوژیکی طبیعی و کنترل ها را مورد استفاده اثربخشی قرار می دهد، عملیات اقتصادی سودده مزرعه را پایدار می کند، و کیفیت زندگی کشاورزان و کل اجتماع را ارتقاء می دهد." تعریف کرد .

آشفتگی و سردرگمی همراه با کشاورزی پایدار این است که این تعریف بیشتر یک تعریف فلسفی یا شیوه زندگی است تا یک تاکید بر قواعد ، و کشاورزان می توانند معانی مختلفی از آن تفسیر کنند. بعلاوه التزام قانونی برای متابعت از هیچکدام از ضوابط  پایداری وجود ندارد،بنابراین  هنگامی که مواد غذایی واقعا پایدار نیستند،می توانند برچسب پایدار داشته باشند.ضوابط بسیاری که این نوع از مواد غذایی را توصیف می کنند،مانند پرورش طبیعی یا پرورش در قفس و محیط بسته،دارای یک تعریف قانونی یا روشن نیستند. برای مثال،مرغ و خروس های نگهداری شده در خارج از قفس،نباید در قفس پرورش یابند،اما آنها می توانند در شرایط شلوغ و پرجمعیت در سالنهای سقف دار،نگهداری شوند،که کماکان غیرانسانی است.

 

باید تاکید کنیم که اکثریت عظیمی از مزارع پایدار توسط خانواده های کشاورز اداره می شوند که مردمان سخت کوش ،درستکار و صادقی هستند.آنها در تمام مدت شبانه روز کار می کنند تا مواد غذایی با بهترین کیفیت ،مزه و تازگی را برای مصرف کننده تولید کنند.

 

کشاورزی پایدار بیشتر یک شیوه زندگی است تا یک قانون یا مقررات.هر قدمی که در مسیر کشاورزی پایدار برداشته می شود کمکی به شما و خانواده تان می باشد و کمک می کند حراست و حفاظت از سیاره زمین برای نسل های آینده صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد